Puhdas Tuuli Oy on oululainen siivousalan yritys, joka tekee töitä pääasiassa asunto-osakeyhtiöille sekä yksityisille henkilöille. Yrityksen tilitoimistona toimii Tilialakärppä ja taloushallinnon järjestelmänä Visma Fivaldi. Tilitoimiston palvelut mahdollistavat sen, että yrittäjä pystyy vapauttamaan enemmän aikaansa asiakkaiden palvelemiseen.
Puhdas Tuuli Oy:n toimitilat sijaitsevat Oulussa Tuiran kaupunginosassa. Yrityksen toimitusjohtaja on Marita Kantola, joka myös aikoinaan perusti sen. Vakituisia työntekijöitä on tällä hetkellä kahdeksan.
– Teemme töitä pääasiassa asunto-osakeyhtiöille. Työntekijät siivoavat siellä kerrostalon käytäviä ja tekevät suursiivouksia. Jonkun verran teemme myös yksityisille henkilöille ikkunanpesuja syksyisin ja keväisin. Suursiivouksia ja muuttosiivouksia teemme tilauksesta, Kantola kertoo.
Tilitoimisto vapauttaa yrittäjän aikaa asiakkaille
Puhdas Tuuli Oy:n tilitoimistona toimii Tilialakärppä ja taloushallinnon järjestelmänä Visma Fivaldi. Yritys valitsi Tilialakärpän aikoinaan tilitoimiston hyvän hinta-laatusuhteen perusteella. Tällä hetkellä tilitoimisto vastaa kattavasti koko yrityksen taloushallinnosta ja kirjanpidosta. Kantola kuvailee Tilialakärppää rehdiksi ja luotettavaksi yritykseksi, joka tekee työnsä hyvin.
– Tilialakärppä on meille mieluinen yhteistyökumppani. Voisi oikeastaan sanoa, että hyvä tilitoimisto on yrittäjän ystävä. Kun kaikki toimii hyvin, niin silloin on suuri taakka yrittäjän harteilta pois, Kantola kiteyttää.
– Minulle jää aikaa toimia asiakkaiden kanssa, kun laskutukset ja kaikki muut kirjanpidolliset ja verottajalle kuuluvat asiat menevät oikeassa järjestyksessä ja ajallaan maksuun. Kun tiedämme, miten asiat hoidetaan, niin minun työni helpottuvat hirveästi, hän kuvailee.
Henkilökohtaista apua saatavilla
Puhdas Tuuli Oy:llä on Tilialakärpällä oma, nimetty kirjanpitäjä, jonka kanssa Kantola soittelee usein jopa viikoittain. Jos on jokin ongelma tai jokin asia mietityttää, voi hän kysyä asiaa suoraan kirjanpitäjältä. Kantola kokee, että kysymyksiin saa aina hyvät vastaukset. Apua ja tukea on saatavilla myös esimerkiksi laskutussovellukseen liittyen.
– Se sovellus, jota käytämme laskutuksessa, toimii oikein hyvin. Sitä on helppo käyttää. Siihen tulee silloin tällöin pieniä päivityksiä, ja heiltä saan ohjausta ja opastusta ihan henkilökohtaisestikin joko käymällä heillä tai sitten sieltä tullaan jopa minun luokseni tänne, Kantola kertoo.
– Ja kun minä unohdan kaiken, niin voin soittaa perään, että tästäkö minä painan. Kaikki onnistuu aina, Kantola hymyilee.